29 de abril de 2009

"Escola dos sentimentos"

"Educar é formar persoas aptas para gobernarse a sí mesmas, e non para ser gobernadas por outros" Ayer llegó a mis manos este libro desde la biblioteca de mi centro y me pareció fantástico para trabajar las emociones , los sentimientos...en el aula( educar en las emociones es educar para la vida).Da pautas para trabajar , a traves de los cuentos, la resolución de conflictos, la amistad, el amor;emociones como la tristeza, la felicidad, los celos,el miedo... Lo Recomiendo. Título: "medrando sans" de sentimento en sentimento...de emoción en emoción.Edita:Xunta de Galicia. Feito por un grupo de traballo de mestres no ano 2008. Felicidades polo voso traballo!!!

28 de abril de 2009

PAUTAS PARA FAVORECER A LINGUAXE ORAL E A COMUNICACIÓN DOS SEUS FILLOS/AS

. Non corrixilo continuamente ,pero SI lle repetir lentamente o que di mal para estimular a retroalimentación auditiva. • Ofrecer un tempo determinado de latencia para darlle o tempo necesario para que conteste ás nosas preguntas. • Demostrar que o escoitamos mirándolle cara a cara sempre que intente comunicarnos algo. • Non usar preguntas pechadas, é dicir, non usar preguntas nas que só teña que contestarnos si/non, porque deteñen a comunicación. Usar preguntas nas que teña que contestar o concepto. *Por exemplo: Non usar sempre preguntas, como: ¿queres pan? .Usaremos preguntas abertas, como: ¿qué queres?, ¿queres pan, chocolate ou galletas?... • Podemos ampliar o seu vocabulario usando varias formas, como: o Nomeando: "é un coche" . Explicando: "papa/mamá vai en coche ao traballo" . o Falando de sentimentos: "¿ gústache ir no coche de papá "? Describindo: "O coche de papá é branco",E coche branco de papá" ;"O coche vai moi rápido"; "O coche de papá é moi grande",etc. o Facendo "coma se ": "Imos facer coma se comemos un helado"(acompañándonos co xesto de chupar o xeado). o Non o faremos repetir palabras, nin expresións aínda que non as expresara completamente ben. Sempre o felicitaremos cando se esforce en usar a linguaxe, cun aplauso, un sorriso, un bico, un "moi ben" aínda que só se aproximara ao modelo correcto. Corrixirémoslle, pero non dicíndo "Non, así Non", senón que lle corrixiremos dándolle o modelo correcto para que nolo oia e así, pouco a pouco vaia integrando as estruturas correctas e poida ir usándoas el só. • Tentarlle con actividades que lle interesen moito:contos compartidos, xogos compartidos... • Intentar que os momentos de xogo, de conversación, cotiáns sexan o máis natural posible. • Espertar a súa curiosidade creando novas oportunidades e novos contextos para que explore novas situacións e así aparezan distintas expresións na súa linguaxe.

23 de abril de 2009

O ENTROIDO E AS SÚAS MÁSCARAS

O ENTROIDO EN GALICIA E CONSERVADO E DISFRUTADO POLO POBO. E UN PERIODO DO ANO QUE COINCIDE COA MORTE DO INVERNO E O NACEMENTO DA PRIMAVERA. NÓS ,COMA CASI TODOS OS COLEXIOS GALEGOS, CELEBRAMOS O ENTROIDO E ESTE CURSO FIXEMOS , ENTRE OUTRAS ACTIVIDAES, AS MÁSCARAS TRADICIONAIS.VER FOTOS

22 de abril de 2009

UNA LLAMA ENCENDIDA

INICIO ESTE BLOG CON TEMOR, YA QUE LA EDUCACIÓN ES ALGO MUY COMPLICADO. No se muy bien si con la vela encendida me refiero a que creo que la educación es esa parte de todo ser humano que va creciendo día a día con todas las vivencias que nos acontecen y llenan, o si que en otro sentido, con ese simbolismo espero que la llama represente la senda de la consciencia de lo que nos traemos entre manos: niños, adolescentes...nosotros trabajamos con seres humanos.
¡Que difícil es esto de la educación!!!
Un saludo.
María